crankiest dance event world rutger geerling rudgrcom rudgr

The Crankiest Dance Event in the World

...Want cranky zijn we wel na al die maatregelen.
Gelukkig kan en mag er weer iets. Het laatste weekend van juni organiseert Fotomuseum aan het Vrijthof in het kader van 's werelds eerste EDM foto-expo met foto's van Rutger Geerling: This Is My Church een mini-festival dat plaatsvindt verdeeld over drie dagen. Het event bestaat uit de expo, lezingen, een DJ contest, DJ workshops en een Silent Disco.
Koop een kaartje voor de expo en neem gratis deel aan alle programmaonderdelen op vertoon van je ticket. VOL = VOL

Een kaartje reserveren is niet verplicht, je kunt aan de ingang een ticket kopen.

Onderstaand vind je het hele programma + de planning.

Programma

Onderstaand vind je over elk programmaonderdeel een korte uitleg. Onderstaand vind je een specifiek schema hoe laat en op welke dag de events plaatsvinden. Aan de hand daarvan kun jij een ticket bestellen op jouw voorkeursdag voor jouw favoriete programmaonderdelen. Alle events zijn los te bezoeken en te combineren. Pick and choose!

Expo Silent Disco Edition
Gedurende het Crankiest Weekend heb je de mogelijkheid om de expo This is my Church van Rutger Geerling niet zomaar te bezoeken, maar je krijgt een ware Silent Disco beleving. In ons café is er een festivalhoek waar tussen 15.00 - 20.00 uur een DJ live staat te draaien. Loop met passende muziek en beats via je koptelefoon door de expo terwijl je geniet van een - al dan niet alcoholische - versnapering. Aah, bijna alsof je écht op een festival staat.

Lezing Rutger Geerling
Rutger geeft op verschillende momenten rondleidingen waarin hij een kijkje geeft in zijn leven als 's wereld misschien wel meest beroemde EDM-fotograaf. Bekijk de expo volgens zijn visie en leer alle ins en outs van zijn reizende fotografenbestaan!

DJ Workshop volwassenen
De DJ Workshop staat onder leiding van ervaren dj’s. Vervul al je wildste DJ dromen! Gedurende 1,5 tot 2 uur wordt er gewerkt op een professionele dj-set, de Pioneer XDJ-RX2. ‘State of the Art’ equipment voor deze dj's in de dop, je wordt klaargestoomd voor de ‘Main Stage’! De deelnemers leren aan de hand van video’s en persoonlijke instructie diverse dj-skills en uiteraard het belangrijkste: beatmatchen en mixen. Plaatkeuze, skills, mix-technieken, alles is belangrijk. (vanaf 16 jaar)

DJ Workshop kinderen
Alle kinderen krijgen een eigen dj-set en kunnen zelf creatief en muzikaal aan de slag. Hoe mix je twee nummers aan elkaar? Wat is beatmatchen? Hoe werkt scratchen? Ze leren het tijdens deze DJ Workshop door vooral veel zelf te doen. In de finale draaien een aantal talenten voor de hele groep en zorgen dat het dak eraf gaat! De nieuwe Martin Garrix of Sophie Francis is gevonden! (7 t/m 12 jaar)

De Nederlandse dancefotograaf Rutger Geerling exposeert van 3 oktober 2020 tot en met 29 augustus 2021 in Fotomuseum aan het Vrijthof in Maastricht. De tentoonstelling 'This is my Church' markeert het 25-jarig jubileum van de fotograaf. Het museum toont een selectie imposante foto's van internationale dancefestivals en events in stadions en grote clubs. Daarbij spelen Nederlandse DJ-helden als Afrojack, Armin van Buuren, Don Diablo, Hardwell, Nicky Romero en Tiësto een prominente rol.

Planning + Tickets

vrijdag 25 juni

14.00 - 15.00 uur Lezing: Rutger Geerling VOL FREE
15.00 - 20.00 uur Silent Disco: party edition (gedraaid door DJ Pim Umenzi/DJ Riley en een mystery DJ) FREE